torstai 28. maaliskuuta 2013

Tietotekniikkaa ja pääsiäistä

Nyt olen siis vaiheessa. Läppäri on, Windows 8 on aika cool, ihan oikeasti tästä tykkään.  Vasta olen alkeisopinnoissa.  Kohta olen valmis luopumaan vanhasta pöytäkoneesta ja siirryn tähän tykkänään. Ulkoasu on jo muutettu tähän blogiinkin. Onnistuin sattumalta löytämään tänne Helsinkiinkin lähinörtin, joka on ihan välttämätön hyötyhenkilö meidän ikäpolvellemme. Vähän tämä kone tekee kaikkia ihmeellisiä temppuja, joita en ollenkaan ymmärrä. 
Aluksi luulin hiiren olevan hyppelihiiri, mutta ihan itse hoksasin googlettaa, millainen hiirirotu oli kyseessä.  Kari oli tunnollisesti ostanut hienon ja uusinta mallia olevan hiiren.  Se olikin kosketusnäytön hiiri, joten hyppelyt olivat kai siihen tarkoitukseen tehtyjä.  Nyt minulla on kesy hiiri.
Seuraavaksi on ohjelmassa älypuhelin, ehkä jo ensi viikolla. Kun olen sillä oppinut soittamaan ja vastaamaan puheluihin,  opettelen sen kuvien ottamisen ja blogiin lisäämisen. Mutta yksi asia keerrallaan.
Toivottelen lukijoille oikein hyvää ja rauhallista pääsiäisen aikaa. Onkin aika ottaa Kittilän Pokassa kasvaneen luomulampaan paisti sulamaan. Pääsiäinen on Joulua parempi juhla.  Siihen liittyy hienoja muistoja Vimpelistä ja pääsiäiskokoista, joita serkkujen kanssa rakennettiin. Ja kyllä pääsiäiskokko aina juhannuskokon voittaa.
 


Ei kommentteja: